ePUAP to Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Jest to system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem Internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych – bezpłatnie udostępniać swoje usługi w postaci elektronicznej. Portal zapewnia sprawną komunikację pomiędzy:
- obywatelami a administracją
- przedsiębiorcami a administracją
- instytucjami administracji publicznej.
Tyle w teorii, a w praktyce nie jest już tak kolorowo. Katalog spraw, jakie można zrealizować przy pomocy ePUAP-u jest mocno ograniczony i w większości i tak wymaga wizyty w urzędzie.
Dodatkowo system nie pomaga zbytnio swoim użytkownikom. Wydaje się być archaiczny z zewnątrz i wewnątrz.
Ciekawy przypadek zaobserwowaliśmy przy próbie przypomnienia hasła w systemie. Po wpisaniu danych i kilkuminutowym czekaniu pojawia się komunikat jak poniżej.
Co ciekawe hasło jest przesyłane na adres skrzynki pocztowej, ale ponieważ w tym przypadku trafiło do folderu SPAM, nie dało się rozwiązać sprawy bez zgłoszenia do Zespołu Service Desk w Centrum Projektów Informatycznych (obsłużone zresztą bardzo sprawnie).