Dlaczego o tym mówimy?
Pierwszy powód to zakres. Ci, którzy brali udział w migracji / integracji systemów wiedzą, jakie "zamieszanie" czeka wszystkich uczestników projektu, w tym również testerów oprogramowania. Dla wielu ludzi będzie to zwieńczenie wielomiesięcznego wysiłku i otwarcie na kolejne miesiące walki o jakość.
Drugi powód to złożoność. Nie mówimy tu o jakiejś tam integracji, a integracji systemów bankowych. Mówimy o 800 tysiącach klientów, którzy w najbliższy weekend będą musieli zrezygnować z dostępu do konta online, dostępu do bankomatów, a w poniedziałek 19.05 rzucą się na swoje konto online, by upewnić się, że ich pieniądze ciągle tam są.
Powód trzeci to niepewność. Jeden z naszych współpracowników jest właścicielem konta jeszcze z czasów Polbanku. Kiedy przyszedł do oddziału banku z pytaniem, jakie będzie te jego nowe konto po integracji, otrzymał informację od pracownika: "Nie wiem". To samo usłyszał na infolinii. Jeśli pracownicy nie do końca orientują się w zmianach, to nie jest źle pod warunkiem, że wiedzą kogo zapytać. Ci nie wiedzieli.
Powód czwarty, ostatni, to doświadczenie. Pamiętamy jak zakończyły się ostatnie zmiany w Polbanku. Chociaż dziś to zupełnie inna instytucja, jesteśmy pewni, że gdzieś w zakamarkach biurowców Raiffeisena ukrywają się ludzie odpowiedzialni za tamtą zmianę
Cały proces został opisany na stronie: http://raiffeisenpolbank.com/integracja/