Narzędzie do zarządzania testowaniem. Część 1: Analiza

Narzędzie do zarządzania testowaniem. Część 1: Analiza
testerzy.pl na potrzeby swojego klienta rozpoznali narzędzia w obszarze zarządzania testowaniem oprogramowania. Za zgodą zlecającego badanie, przedstawiamy wam wyniki naszej analizy, badań i wyboru najleszego rozwiązania.

Analizę przeprowadził zespół projektowy testerzy.pl (złożony z naszych pracowników) pod kierownictwem Radosława Smilgin. Głównym celem było przeanalizowanie dostępnych na rynku rozwiązań do zarządzania testowaniem oraz przedstawienie rekomendacji do wdrożenia narzędzia.
Taki proces wymaga na początku precyzyjnego zdefiniowania wymagań, a następnie oceny rozwiązań rynkowych.

Wstępna ocena bazowała na:

  • Własnej wiedzy
  • Dostępnych materiałach i prezentacjach
  • Materiałach dostępnych na stronach producenta
  • Opisów i komentarzy w sieci
  • Własnej instalacji

Pierwsze zdefiniowane wymagania pomogły w pierwszej preselekcji:

  • Integracja z Jira
  • Możliwość projektowania przypadków testowych
  • Możliwość grupowania przypadków testowych
  • Monitorowanie zadań 

Udało nam się zredukować grupę analizowanych narzędzi do:

  • Synapse RT
  • Testlink
  • SpiraTest
  • TestRail
  • Zephyr for Jira
  • Zephyr Enterprise Edition –  zostało wyeliminowane z powodu braku dostępu do licencji
  • Enterprise Tester + Duette
  • Xstudio – wyeliminowane z powodu ograniczonej funkcjonalności w wersji demo i ceny za produkt
  • HP QC

Przeanalizowaliśmy pozostałe 7 narzędzi pod kątem spełnienia wymagań.
alt


Okazało się, że wyniki wskazują na więcej niż pożądane przez nas cztery narzędzia do pogłębionego badania. Stąd też pojawiło się kryterium relacji jakości do ceny.
alt

  To pozwoliło nam wybrać 4 narzędzia do dalszych badań.
alt

Wynik pierwszej części analizy można obejrzeć poniżej.

 

... lub pobrać w pliku PDF z >>



Analiza została wykonana dla ING Banku Śląskiego

To powinno Cię zainteresować