Baza wiedzyArtykuły

Skalowanie testowania - czas

W naszej serii skalowania testów kontynuujemy z kolejnym tematem: czasem. Choć realnie czasu nie da się przeskalować to można próbować zarządzać pracą swoją i innych osób w zależności od zdefiniowanego czasu na zadania.

Konsultacje społeczne. Jak Państwo dba o jakość oprogramowania? Część 5

Bez względu na to czy uważamy, że konsultacje społeczne działają czy też nie, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji prowadzi je online.

Strony z FrontPage'a

Trzeba mieć już kilka lat na karku, aby pamiętać strony tworzone w Microsoft FrontPage. Kultowe narzędzie z początków globalnej sieci.

Analiza zarobków testerów - 2015. Część II

Część druga analizy zarobków testerów, czyli zestawienie średniej i mediany pensji z obszaru testowania oprogramowania za 2015 i 2014.

Audyt procesu testowania

Audyt i przygotowanie rekomendacji dotyczących procesu testowania i zapewniania jakości produktu w ramach organizacji są zazwyczaj realizowane przez niezależną organizację audytującą lub certyfikującą. Jakie są składowe takiej analizy?

Test The Web Forward - potrzebujemy lepszego testowania w sieci

Problem jakości testowania w Internecie jest poważny i wiele osób zdaje sobie sprawę, że testy nie nadążają za potrzebami. W3C specjalnie na potrzeby testów manualnych i automatycznych powołało grupę "Test the Web Forward".

Testerzy odpowiadają testerom 24 - Co warto automatyzować?

Odpowiadamy na pytania od czytelnika odnośnie zakresu automatyzacji i tego, co warto automatyzować.

Maksyma dla każdego testera

Jeśli chodzi o wytwarzanie programów, nie ma prostych i pasujących wszystkim rozwiązań.

Testowanie eksploracyjne 3.0

James Bach i Michael Bolton redefiniują testowanie eksploracyjne sygnalizując, że powinniśmy je po prostu nazywać "testowaniem". W ich opinii każde testowanie to testowanie eksploracyjne.

O pewnych problemach analizy wartości brzegowych

Klasa równoważności w testowaniu jest to zbiór danych o podobnym sposobie przetwarzania w oprogramowaniu dla konkretnej funkcjonalności, używanych do przeprowadzenia testu. Wykonanie testu z użyciem kilku elementów zbioru (ISTQB proponuje jedną wartość na klasę), powoduje uznanie całej klasy za poprawną i zwalnia osobę testującą od testowania wszystkich elementów w np. 100-elementowym zbiorze.