Koszty i korzyści z testowania opisane są uniwersalnie i mogą odnosić się tak do testowania, jak i do automatyzacji.
Po stronie kosztów mogą znaleźć się następujące elementy:
KOSZT JEDNORAZOWY | KOSZT POWTARZALNY |
|
|
Koszty czynności testowych musimy przemnożyć razy ilości wykonań, np. pensja testera będzie stałą płatnością co miesiąc, a liczba stworzonych testów musi być przemnożona przez średni koszt napisania jednego testu.
Po stronie korzyści z testowania znajdą się między innymi elementy wspomniane w tabelce:
KORZYŚCI ŁATWE DO POLICZENIA | KORZYŚCI TRUDNE DO POLICZENIA |
|
|
Korzyści z samego testowania jest więcej, ale większość z nich zapiszemy po stronie tych, które są trudne do policzenia, bo przykładowo jak wycenić to, że jeden z naszych użytkowników nie straci zdrowia przez wypadek samochodu przy błędnym, awaryjnym hamowaniu?
Dojrzały i świadomy kierownik testów potrafi skwantyfikować koszty i korzyści z testowania, a końcowy rezultat przedstawić jako dobrze umotywowany i uźródłowiony business case. Każdy kolejny zatrudniony specjalista od testowania musi mieć uzasadnienie biznesowe, a każda wykonana przez niego czynność musi dostarczać wartość do projektu. Tylko w takim przypadku inwestycja w testowanie będzie dla projektu zyskiem, a nie stratą.