Strona TVN24 - najgorsze praktyki. Wersja 2.0

Strona TVN24 - najgorsze praktyki. Wersja 2.0
Pół roku temu skrytykowaliśmy tvn24.pl za ich stronę, głównie za rozwiązania UX i reklamy. W międzyczasie aplikacja się zmieniła, co nie uciekło naszej uwadze.

Jesteśmy pewni, że nasz krytyczny artykuł  nie przyczynił się do zmian na stronach tego znanego i popularnego portalu informacyjnego. Gdyby tak było to ktoś uwzględniłby nasze uwagi i naprawiłby irytujące rozwiązania. A sytuację mamy zgoła odmienną. Coś co wydawało się być złe jest jeszcze gorsze. Warto podkreślić, że główne zarzuty dla portalu, jak automatycznie odtwarzające się filmy oraz konieczność włączenia dźwięku by zatrzymać film ciągle są aktualne. Do tej listy dochodzą nowe problemy.
Cały portal ma ciągle nowe aktualizacje i jest budowany od nowa (bazując na starych elementach). Największe zmiany poczyniono w wersji mobilnej i to kłopoty z nią opiszemy.

Strona główna

W nowej wersji strony mamy wyróżnienie głównego artykułu i jest to dość typowy obecnie zabieg. Niezrozumiałe są natomiast wdrożone rozwiązania.

Problem 1.

Aby zobaczyć menu musimy „wyskrolować” cały pierwszy artykuł. W menu mamy podserwisy, jak konkret24 i meteo więc taka implementacja z perspektywy UX dla stałych użytkowników jest niezrozumiała i wymagająca dodatkowych czynności przy nawigacji. Również zalogować się można dopiero po przeskrolowaniu ekranu głównego.

Co ciekawe pasek nawigacyjny znika jeśli przewijamy stronę w dół. Aby ponownie się pojawił musimy zacząć przewijać w górę.

Problem 2.

Usunięto wyszukiwarkę. Możliwe, że ta funkcja nie była używana dlatego zniknęła, jednak na dużym portalu newsowym brak wyszukiwania może dziwić.

Problem 3.

Przy skrolowaniu w dół, główny artykuł chowa się do tyłu, czyli nowe artykuły najeżdżają na niego. Robi to wrażenie, że w aplikacji są jakieś warstwy. Ten niezrozumiały koncept pojawia się również w artykułach.

Strona artykułu

Problem 4.

Na pierwszym ekranie artykułu, w górnej części, pojawia się panel z filmami, a poniżej tekst. Niezrozumiałym rozwiązaniem jest zastosowanie krzyżyka do zamykania strony w jej środku. Daje to poczucie, że zamykamy tylko warstwę z tekstem. W rzeczywistości krzyżyk cofa nas do strony głównej.

Problem 5.

Po przeskrolowaniu ekranu w dół tekst „chowa się” pod wyświetlaną reklamę lub film. Znów pojawia się więc koncept warstw.

Nawet jeżeli wyświetlany film i podane treści są wspólne, to krzyżyk zamknięcia jest jedynie na tekście co ponownie sprawia wrażenie, że po jego kliknięciu zamykamy tekst, a nie całość artykułu.

Podsumowanie

Przebudowana strona mobilna wydaje się ogólnie czytelniejsza niż wcześniej. Rozmiary czcionek i ich dobór ułatwia czytanie. Niestety wprowadzony koncept przesuwania się treści za zbiór artykułów lub tekstu za film jest trudny do zrozumienia i zamiast ułatwiać nawigację, utrudnia ją. Od strony funkcjonalnej wszystko działa i można krytykować jedynie brak wyszukiwarki. Od strony UX zamiast wprowadzenia poprawek, rozwiązujących wcześniejsze problemy, dostajemy wiele nowych.

Powiązane usługi

To powinno Cię zainteresować