Wymiarów postrzegania użytkownika jest wiele i za każdym razem musimy patrzeć na niego w kontekście aplikacji, którą dla niego tworzymy. Jeśli jednak chcielibyśmy patrzeć z najszerszej możliwej perspektywy, czyli aplikacji "dla każdego", z pomocą mogą przyjść nam dane ogólne.
Digital 2022 Global Overview Report dostarcza wielu wartościowych danych.
67,1% populacji ma telefon mobilny, a 62,5% korzysta z Internetu. Wskaźniki te ciągle rosną.
Jest nas 7,91 miliarda, a średnia wieku wynosi 31,4 lat (średnia wieku dla Polski to 42,5). 57% z nas żyje w miastach.
Spośród użytkowników Internetu w wieku między 16 a 64 lata - 96,2% ludzi ma smartfona, 63,1% ma komputer, 4,8% ma VR.
W tej grupie użytkownicy spędzają 6h i 58 minut używając Internetu i 3h 20 minut oglądając telewizję.
Co ludzie robią online? 61% szuka informacji, a 55,2% utrzymuje kontakt z rodziną i znajomymi.
Średnia prędkość Internetu:
Przeglądarki. Chrome na 1 miejscu.
W Internecie najczęściej korzystamy z komunikatorów.
Najpopularniejsze wyszukiwarki:
To i wiele, wiele więcej informacji o użytkownikach znajdziecie na https://datareportal.com/reports/digital-2022-global-overview-report
Jak wykorzystywać te dane w testach użyteczności opowiemy podczas szkolenia Testowanie użyteczności.