Jak efektywnie zgłaszać błędy

Jak efektywnie zgłaszać błędy
Jak często widzisz programistów, którzy żądają więcej informacji na temat opisanego przez ciebie błędu? Jak często słyszysz, że błędu nie da się powtórzyć i spędzasz czas nad zgłoszonym już i opisanym bugiem? Kończy się na tym, że więcej czasu poświęcamy na tego rodzaju przypadki niż na samo testowanie. Problem leży w jakości raportów o błędach.

Kiedy odkrywasz defekt, informujesz o nim programistę. Raport błędu jest nośnikiem tej informacji. Głównym celem tworzenia raportu jest umożliwienie programiście zobaczenie i zrozumienie problemu.

W skrócie: raport błędu jest dokumentem, który opisuje różnicę pomiędzy oczekiwanym rezultatem i aktualnym stanem np. funkcji systemu. Dostarcza też informacji jak wywołać błąd ponownie.

Po znalezieniu defektu:

  • Zapisz tę informację od razu, jak tylko upewnisz się, że to błąd. Nie czekaj do końca dnia.
  • Poświęć czas na diagnozę błędu, który zgłaszasz. Pomyśl o możliwych przyczynach. Może okazać się, że odkryjesz więcej problemów w tym samym miejscu systemu. Nadmień o swoich przypuszczeniach przy opisywaniu błędu. Programiści będą ci wdzięczni, że zrobiłeś tę część pracy.
  • Nie wysyłaj raportu od razu. Daj sobie czas na ponowne przeczytanie go i ewentualne dodanie/poprawienie części opisu.
  • Nie wyolbrzymiaj znaczenia błędu w opisie.
  • Jakikolwiek znalazłeś błąd pamiętaj, że opis dotyczy zaistniałej sytuacji nie zaś osoby, która kodowała daną funkcjonalność.

Powyższy artykuł jest przedrukiem z wygasłego bloga testerskiego testowanie.net.

Źródła:
https://web.archive.org/web/20170809153727/http:/www.testowanie.net/testowanie/jak-efektywnie-zglaszac-bledy

To powinno Cię zainteresować